مقاله

۱۰ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

استخدام4

 

شرایط استخدام سپاه پاسداران 98 – 99

استخدام

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مجموعه ستاد کل سپاه حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه، سازمان حفاظت اطلاعات سپاه،‌نیروهای‌زمینی، هوایی، دریایی و مقاومت بسیج و قدس و سازمانهای وابسته به آنها اطلاق می‌گردد.

از جمله شرایط استخدام سپاه پاسداران 98 – 99  عبارت است از گزینش افراد واجد صلاحیت برای انجام خدمت موظف در یکی از مشاغل پیش‌بینی شده در قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.

مشاغل سپاه، ستاد کل و وزارت از نظر ماهیت شغل، به سه گروه تقسیم می‌شوند، شغل نظامی، شغل کارمندی و شغل مشترک.

  1.  مشاغل فرماندهی، مدیریتهای سطوح بالای سپاه و سایر مشاغلی که نیاز به دانش و مهارت نظامی داشته یا در ارتباط مستقیم با‌مأموریتهای نظامی سپاه باشند از مشاغل نظامی محسوب می‌شوند.
  2. غیر از مشاغل موضوع تبصره 1 این ماده، مدیریت سایر رده‌های سپاه و سایر مشاغلی که با پشتیبانی‌های مستقیم و نیز غیر مستقیم‌مأموریتهای نظامی سپاه ارتباط دارند از مشاغل مشترک می‌باشند.
  3.  مشاغل نظامی، کارمندی و مشترک با رعایت مفاد این قانون در جداول سازمان مشخص می‌شود.

شرایط عمومی استخدام سپاه پاسداران

شرایط عمومی استخدام کادر ثابت و پیمانی و پرسنل بسیجی ویژه (‌پاسداران افتخاری) به شرح زیر می‌باشد:

  1.  اعتقاد به مبانی اسلام ناب محمدی (ص)، انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران.
  2.  اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه.
  3. التزام عملی به احکام اسلام و قوانین جمهوری اسلامی و رعایت موازین اخلاق اسلامی.
  4. عدم عضویت و هواداری از احزاب و گروهها و سازمانهای سیاسی.
  5. نداشتن سابقه عضویت و یا هواداری از احزاب و گروهها و سازمانهای غیر اسلامی. التقاطی، الحادی و غیر قانونی.
  6. عدم اعتیاد به مواد مخدر و محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی.
  7. داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی مورد نیاز.
  8. داشتن سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت مورد نیاز.
  9. داشتن حداقل 16 سال سن تمام و حداکثر 40 سال سن.
  10.  داشتن حسن شهرت و عدم سوء سابقه.

 

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

صنعت ساختمان4

 

آشنایی با مشاغل صنعت ساختمان

صنعت ساختمان

مشاغل ساختمان

امروزه صنعت ساختمان نیاز به افراد متخصص و دارای تجربه زیادی دارد. ایمنی ساختمان در حوزه صنعت ساختمان به افرادی نیاز دارد که بتوانند این هدف را به درستی انجام دهند هدفی که مستقیما با جان انسان‌ها  سر و کار دارد. پس طراحی، ساخت و ایمن‌سازی ساختمان‌های کار هرکسی نیست و باید تخصصی در این حوزه ورود پیدا کرد. تهیه مصالح و انواع و اقسام وسایل مورد نیاز یک ساختمان، لوله کشی، برق و گاز از نیازهای هستند که باید توسط افراد کاردان و متخصص برطرف شوند. علم معماری و نقشه کشی، برق کشی،  لوله کشی، نقاشی ساختمان و... به کمک ساخت خانه امن و خوب برای افراد مختلف جامعه آمده است تا با استفاده از این علوم ساختمانی  ایمن و در خور شان انسان ها ساخته شود تا آنها بتوانند زندگی خود را درون آن ساختمان به خوشی داشته باشند.

انواع مشاغل ساختمانی و بازار کار

امروزه در حوزه صنعت ساختمان ساخت یک ساختمان و خانه نیاز به افراد و تخصص‌هایی دارد که در زیر به تعدادی از آنها می‌پردازیم:

 مهندس عمران

 در حوزه صنعت ساختمان طراحی برنامه ریزی و ساخت یک پروژه ساختمانی بر عهده مهندس عمران است. او از صفر تا ۱۰۰ یک ساختمان را  طراحی کرده و سپس میزان کار و غیره آن را محاسبه می کند. او کلید اجرایی نیز هست و باید به طور صحیح کار ساختمان را پیش ببرد تا در موعد مقرر پروژه ساخته شود. نظارت در طور پروژه نیز بر عهده اوست. مهندس عمران به صورت تمام وقت کار می کند. همچنین در صورت نیاز ممکن است در خارج از زمان کار بر روی پروژه کار کند.

مهندس عمران باید  صلاحیت کار برای پروژه ها را داشته باشد که این صلاحیت از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان و پروانه ای به نام پروانه اشتغال به مهندسین عمران دارای صلاحیت داده می شود. مهندسین عمران می‌توانند در شرکت‌های خصوصی و دولتی مشغول به کار شده بر روی پروژه‌های آنها کار کنند. همچنین با داشتن شرایط لازم یک مهندس عمران میتواند در دانشگاه تدریس کند و یا به پژوهشگری مشغول شود.

 حقوق مهندسین عمران بسته به  مکانی است که در آن کار می‌کنند، که معمولاً شرکت‌های خصوصی بزرگ حقوق بیشتر است. حقوق ماهیانه یک مهندس عمران به طور متوسط در شرکت های کوچک بین ۹۰۰ هزار تومان تا ۴۵ میلیون تومان است.

مهندس معماری

همچون مهندس عمران، مهندس معمار نیز باید پروانه اشتغال خود را از سازمان مهندسی کشور دریافت کند. مهندس معمار می تواند در شرکت های دولتی و خصوصی برای کار بر روی پروژه های ساختمانی و غیره استخدام شود. همچنین طراحی ماکت و طراحی معماری داخلی از دیگر از شغل های مهندس معمار است که علاقمندان می توانند  این شغل ها را انتخاب کنند. درآمد مهندسین معمار در شرکت های کوچک ماهانه به طور متوسط متغیر بین ۹۰۰ هزار تومان تا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد که البته بسته به شرایطی که در آن مهندس معمار کار می کند متفاوت است.

 مهندس برق ساختمان

برق یکی از نیازهای اساسی یک ساختمان است و کسی که این نیاز را برطرف می کند برق کار ساختمان است. او که در زمینه سیم کشی الکتریکی ساختمانی، ماشین های ایستگاهی و تجهیزات آن تخصص دارد معمولا به دو گروه برق عمومی و برق کار صنعتی تقسیم می شود. مهندس برق ساختمان از مشاغل ساختمانی مهم به حساب می‌آید.

 وظایف او طراحی و نصب سیم های برقی و روشنایی بررسی ایمنی کار و نصب تجهیزات حفاظتی و غیره در یک ساختمان می باشد. بازار کار برقکاران ساختمان خوب است و با توجه به نیاز به برق در هر ساختمانی آنها می‌توانند استخدام شرکت‌های دولتی یا خصوصی شوند یا در صورت دارا بودن شرایط به صورت انفرادی به کار مشغول شوند. از میزان دقیق در آمد برف باران به دلیل تفاوت کار آن ها و شرایط متفاوت اطلاعاتی در دست نیست.

مشاغل ساختمانی قاعدتا با کار بنا‌های زیادی گره خورده است، بنابراین معرفی انواع بنا ها هم خالی از اشکال نیست.

 گچ کار ساختمان

 روکاری بدنه دیوارهای یک ساختمان برعهده گچ کار است. او باید روی آجرهای ساختمان را با استفاده از گچ سفید یا رنگی بپوشاند. او میزان دقیق مواد را اندازه گیری کرده و با آماده کردن آن را بر روی سطوح دیوار ثابت می کند همچنین گچکارهای ماهرتر به کارهای تزئینی در این حوزه می پردازند. این افراد می‌توانند به‌صورت استخدامی و مستقل مشغول به کار شوند. با توجه به گستردگی کاری و تفاوت بالای کار میزان درآمد مشخص نمی توان برای  گچکاران در این حوزه در نظر گرفت.

 کارشناس تاسیسات

 بخش تاسیسات یک ساختمان از بخش‌های کلیدی و حساس یک ساختمان می باشد که امنیت آن بسیار مهم است و باعث آسایش و رفاه خانواده ها در یک ساختمان می شود. تاسیسات بهداشتی، حرارتی و برودتی از انواع تاسیسات هستند که کارشناس تاسیسات و وظیفه نصب طراحی و ساخت آن‌ها در یک ساختمان را دارد. ایمنی، راه اندازی، نقشه کشی تاسیساتی و تعمیر وسایل و تجهیزات آسیب‌دیده از وظایف دیگر مسئول تاسیسات است. او میتواند در بخش دولتی و خصوصی استخدام شده یا خود به صورت مستقل مشغول به کار کارشناسی تاسیسات ساختمانی شود.

 نقاش ساختمان

زیبایی داخلی و خارجی یک ساختمان باعث بهتر و زیباتر دیده شدن آن ساختمان می شود. نقاش ساختمان یک متخصص هنری است که با استفاده از رنگ ها و وسایل خود به زیباسازی محیط داخلی دیوار ها و سقف ها و محیط خارجی یک ساختمان می‌پردازد. آماده کردن رنگ، رنگ کردن سطوح قدیمی و تعمیرات آن ها از وظایف دیگر نقاشان ساختمان است.  فردی که به شغل نقاشی ساختمان علاقه دارد باید  ذوق هنری نقاشی نیز داشته باشد تا بتواند در کار خود موفق شود.

 نقاشی ساختمان در آموزشگاه ها، آموزش داده می شود. نقاشان ساختمان می توانند در شرکت‌های ساختمانی خدماتی، تعمیراتی و غیره استخدام و مشغول به کار شوند و یا در صورت داشتن شرایط لازم،  مستقلا به کار نقاشی ساختمان مشغول شوند.  میزان درآمد ماهیانه نقاشان ساختمان متفاوت است که بسته به شرکتی که در آن کار میکند یا میزان مهارتی که دارد کم یا زیاد می‌شود.

بازارکار و درآمد مشاغل ساختمانی

مشاغل ساختمانی بازار کار نسبتا وسیعی را به خود اختصاص داده‌اند. بسیاری از مهندسان معماری و عمران در شرکت‌های مختلفی که خود تاسیس کرده‌اند مشغول به کار می‌شوند و از سوی دیگر امکان استخدام آن ها در بسیاری از مراکز دولتی و خصوصی هم فراهم است.

اما عمده مشاغل این حوزه به صورت شخصی و فردی ایجاد شده‌اند. بخش زیادی از ساخت و ساز ها و کار‌های تاسیساتی در کشور ما توسط افراد فنی صورت می‌گیرد که به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند و احتمالا تحصیلات چندانی هم ندارند.

درآمد مشاغل ساختمانی هم مثبت ارزیابی می‌شود. تمام مشاغل ساختمانی را می‌توان حرفه‌ای دانست از این رو حقوقی که برای خدمات ساختمانی پرداخته می‌شوند به مراتب بیشتر از بسیاری از کار‌های ساده است. برای مثال دستمزد یک بنا حدود سه برابر یک کارگر ساده است.

مهندسان برق ساختمان نیز درآمد قابل توجهی دارند و با توجه به این که از ابزار و کالای مصرفی هم استفاده نمی‌کنند بخش زیادی از درآمد آن‌ها سود خالص است به همین دلیل هم با سرمایه بسیار کم و صرف داشتن علم و تخصص در این زمینه می‌توانند وارد این کار شوند ماهانه بیش از پنج میلیون تومان درآمد داشته باشند.

درآمد مهندسان عمران هم با توجه به نرخ تورم سال به سال در حال افزایش است. به طوری که از سال 94 به بعد درآمد آنها نزدیک به دو برابر شده است. در سایر مشاغل هم این موضوع وجود دارد.

از معایب کار ساختمان می توان به سخت بودن برخی از کارها ساخت ساختمان اشاره کرد. همچنین خستگی و احتمال مرگ و خطرناک بودن برخی از کارهای ساختمان از دیگر معایب آن است

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

دورکاری4


دورکاری

مقدمه

دورکاری(فریلنسری)

تحولاتی که فناوری اطلاعات و ارتباطات، درنهادها، سازمان ها و موسسات مختلف ایجاد کرده است، مستقیما بر کار و زندگی شخصی و اجتماعی کارکنان و مردم(جامعه) تاثیر گذاشته است.

یکی از این تاثیرات، پیدایش یک الگوهای روش انجام کار مبتنی بر رایانه، به نام فریلنسری است.

فریلنسری ازجمله پیامدهای تحولات وتغییرات عصر اطلاعات بر سازمان ها است.

این مهم است که زمان آن فرارسیده است تا همه خود را آماده برای سازگاری با تغییر و تحولات عصر اطلاعات و از جمله فریلنسری که از الگوهای جدید و قابل قبول انجام کار است، نماییم. فلسفه دورکاری این است:  به جای آوردن کارکنان به محل کار؛ محل کار را  نزد کارکنان بیرید.

دورکاری چیست؟

دورکاری، هرگونه شکلی از به کارگیری فناوری های اطلاعاتی مانند ارتباطات راه دور و رایانه به جای مسافرت های مربوط به کار و حرکت کار به سمت کارکنان،به جای حرکت کارکنان به سوی کار است.

دورکاری عبارت است از کارکردن در فاصله ای دور از کسی که به شما پول می دهد؛ در خانه یا در یک مرکز محلی.

دورکاران از پست الکترونیکی، تلفن، نمابر و رایانه برای تماس با سازمان خود استفاده می کنند.

دورکاری شیوه ای انعطاف پذیر در کارکردن است.

دورکاری ممکن است مبنای تمام وقت یا پاره وقت داشته باشد، اغلب شامل پردازش الکترونیکی اطلاعات و شامل استفاده از ارتباطات راه دور برای برقراری ارتباط میان فرد و سازمان است.

انجمن بین المللی کار از راه دور(ITAC) کار از راه دور را اینگونه تعریف می کند:

به طور کلی کار از راه دور نوعی آرایش کاری که طی آن، افراد به شکل انعطاف پذیر از نظر زمان(پاره وقت یا تمام وقت) و از نظر مکان به انجام وظیفه و پاسخ به امور محوله می پردازند.

نگاهی به وضعیت نظام دورکاری در جهان

 

در دورکاری، فناوری اطلاعات و ارتباطات جایگزین رفت و آمد هر روزه کارکنان به محل اصلی کار  می شود.

برای مثال استفاده از پزشکان سایر کشورها برای معالجه بیماران دریک کشور نمونه ای از دورکاری است.هنگامی که یک فرد بیمار نیاز فوری به سی تی اسکن یا ام آر آی داشته باشد؛

دیگر نیازی نیست تا کارکنان بخش اورژانس،دکتر رادیولوژیست را از رختخواب بیرون بکشند تا او تصاویر را بخواند.این کار توسط یک پزشک شاغل در ماورای دریاها انجام خواهد شد.

یا این که فرد مسئول بازدید و تهیه گزارش از واحدها یا پروژه های مختلف یک سازمان در شهرهای مختلف مانند شعب مختلف یک فروشگاه زنجیره ای دیگر مجبور نیست

بعد از تهیه گزارش،به سازمان مراجعه کند تا گزارش خود را تحویل دهد.

می تواند درحین مسافرت از شهری به شهر دیگر به وسیله رایانه قابل حمل(لپ تاپ)،گزارش بازدید یا نتایج ارزیابی پروژه موردنظر و... را تدوین کند، 

از طریق پست الکترونیک (ایمیل) به سازمان متبوع ارسال کند.

مطالعات و بررسی ها نشان می دهد در بیشتر کشورهای جهان،مدیران سازمان ها، شرکت ها، کارکنان و کارفرمایان علاقه زیادی به نظام دورکاری دارند.با این وجود، دورکاری هنوز درآغاز راه است.

مزایای نظام دورکاری


دورکاری

1.صرفه جویی در هزینه ها

صرفه جویی های زیادی در مصرف هزینه های مزبور خواهد داشت.  کاهش قابل توجه در هزینه های تولید محصول یا ارائه خدمات ،استخدام نیروی انسانی و درنتیجه هزینه های پرسنلی را کاهش می دهد.

 میزان بالای هزینه های مربوط امورجاری کارکنان(بودجه و هزینه های پرسنلی) را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.هزینه های مربوط به جابجایی پرسنل کاهش خواهدیافت.

2.افزایش بهره وری

 بهره وری درسازمان ها را 40 درصد افزایش داده است.

3.تقویت انگیزه

 فرایند انجام کار و ماموریت ها ازطریق دورکاری،موجب تقویت روحیه اعتماد به نفس و خود- اطمینانی در کارکنان شده است.

4.توسعه مهارت به صورت خودآموزی

کارکنان براثر تجربه، تکرار و تمرین و خودآموزی،دانش و مهارت هایشان ارتقاء خواهد یافت.

بنابراین، نیاز به آموزش ضمن خدمت کمتر خواهد شد.

5.انعطاف پذیری

درصورت سازماندهی مناسب نظام فریلنسری، کارکنان می توانند به زندگی کاری خود به نحوی موثر ادامه دهند. ضمن این که در زندگی شخصی آنان اختلالی ایجاد نشود.

درواقع، نظام دورکاری، سبکی از انجام کار با انعطاف پذیری بالا می باشد.

6.بهبود ارائه خدمات به مشتریان

دورکاری سازمان را قادر می سازد در ساعات غیراداری به مشتریان خدمات لازم را در هر زمان(فراتر از ساعات کاری حتی 24 ساعته) ارائه کند.

7.کاهش زمان تردد و هزینه های ان برای سازمان ها

برای بسیاری از دورکارها، کاهش زمان تردد به سازمان و صرفه جویی ناشی از هزینه های آن،مهمترین انگیزه آنان است.

8.ایجاد فرصت هایی برای بهبود کار

در نظام دورکاری، در بیشتر مشاغل بخشی از زمان انجام کار،صرف رفت و آمدهای سازمانی و... نمی شود.   

9.ساعت کار اداری انعاف پذیر

 ممکن است دورکار در هرساعت شبانه روز کار خود را به صورتی موفقیت آمیز انجام دهد.

10.کاهش حجم ترافیک 

11.افزایش گستره اشتغال و فرصت های کار

دورکاران می توانند محل فعالیت های شغلی خود را در محل زندگیشان انتخاب کنند و

زمان بیشتری را صرف کارهای درآمدزای دیگر( مشهور به شغل دوم) کنند.بنابراین دورکاری می تواند زمینه اشتغال و پشتیبانی درآمد بیشتر برای کارکنان را تدارک ببیند .

12.دسترسی به کار برای افراد با مشکلات خاص

فریلنسری می تواند امکان دسترسی به کار، آموزش وارتباطات اجتماعی را برای افرادی که دارای مشکلات(معلولیت های) جسمی و حتی روحی هستند، فراهم کند.

نگاه های منفی کارکنان به دور کاری

  • درایام دورکاری، کارکنان مجبور به تایپ کارها و گزارش های خود، تشکیل پرونده و انجام سایر وظایف اداری(دبیرخانه) می شوند. 
  • دورکاری درمنزل، موجب افزایش مصرف مواد غذایی، نوشیدنی، تنقلات و... خواهد شد. کارمند ناچارخواهد بود که برای آن ها، هزینه پرداخت کند که این امر موجب افزایش هزینه های سبدخانوار می شود.
  • عموما، بتدریج با پیشرفت نظام دورکاری، سازمان ها یارانه حمل و نقل عمومی(حق سرویس ایاب و ذهاب) را به تناسب روزهایی که در اداره حضور ندارند، از دستمزد ماهیانه کارکنان دورکار کسر نموده اند. این موضوع باعث شده کارکنان از رفتن به دورکاری طفره روند.
  • کارکنان دورکار احتمالا برای دورکاری در منزل، متحمل برخی هزینه های اختصاصی خواهند شد. ازجمله:
  • پرداخت هزینه هایی برای آماده سازی و تزئین اتاقی به عنوان دفترکار.
  • افزایش بهای برق؛ که ناشی از انجام امور دورکاری است.
  • افزایش بهای مکالمه تلفن؛ که ناشی از صحبت های تلفنی درباره امور شغلی (با همکاران و ذینفعان سازمان) است.
  • خرید برخی تجهیزات کامپیوتری برای انجام وظایف دورکاری و تحمل هزینه های آن. برخی سازمان در ارائه تجهیزات مزبور به کارکنان سهل انگاری می کنند.
  • خرید وسایل منزل مانند مبلمان، نقاشی، پرده و... و تحمل هزینه های آن

    برای آغاز فریلنسرینگ به چه چیزی نیاز دارید؟

    دورکاری

    برای کار به صورت فریلنس، باید مهارتی داشته باشید تا به مشتریان احتمالی ارائه دهید.اکثر افراد از تجربه‌های کاری خود استفاده می‌کنندو

  • خدماتی را ارائه می‌دهند که مهارت آن را همین حالا هم دارند.در کنار یک خدمت، باید مواردی از این دست را هم در نظر گرفت:

  • یک برنامه کسب وکار. شاید در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار رسمی خانگی نباشید (برای این که ببینید برای کار فریلنس به گواهی کسب‌وکار نیاز دارید یا خیر، با دفاتر پیشخوان دولت تماس بگیرید.) اما همچنان به برنامه‌ای نیاز دارید که مشخص کند چه خدمتی ارائه می‌دهید، بازار هدفتان کجاست و راهبردهای بازاریابی شما چه هستند.
  • وب سایتی که درباره شما و  خدمت شما باشد و همچنین اطلاعاتی درباره سابقه شما و مدرکی رسمی از شما ارائه دهد.
  • یک پروفایل در لینکدین. تمام شبکه‌های اجتماعی می‌توانند برای یک فریلنسر شبکه مفیدی باشند، اما لینکدین یک رزومه آنلاین در جایی است که افراد حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. همچنین منبع بسیار خوبی برای پیدا کردن کارهای فریلنس نیز هست.
  • شماره تلفن یا شماره موبایلی مختص کسب‌وکار که راه ارتباطی شما برای کارهای احتمالی باشد.
  • یک کارت ویزیت با طراحی برازنده.
  • فهرستی از خدمات شما و نرخ کارهای شما به عنوان فریلنس

عملکرد فریلنسرها با هم بسیار متفاوت است. بعضی از آنها از مشتری می‌خواهند تا قرارداد امضا کند درحالی که بعضی دیگر کار را با یک موافقتنامه های شفاهی شروع می‌کنند. بعضی از فریلنسرها ممکن است هزینه کل پروژه را تخمین زده و بیعانه درخواست کنند. پرداخت به فریلنسرها نیز بسیار متفاوت است، فریلنسر ممکن است روزانه، ساعتی یا پروژه‌ای دستمزد بگیرد،یا بجای دریافت یک مبلغ مشخص بعضی از فریلنسرها از روش ارزش و قیمت گذاری مبتنی بر نتیجه کار برای مشتری استفاده می‌کنند.

دریافت درصدی به صورت بیعانه. برای بعضی از پروژه‌های پیچیده بصورت فاز بندی و در هنگام تحویل هر بخش از کار مبلغ آن قسمت را دریافت کنند.

مزایای فریلنسری

1.   آن‌ها مدیر خودشان هستند، آزادانه برای خود کار می‌کنند، کسی نظارت مستقیم بر کار آن‌ها ندارد و در هر زمانی از روز که بخواهند می‌توانند کار خود را انجام دهند، حتی نیمه‌های شب.

2.در هر مکانی که دوست داشته باشد می‌تواند کار خود را انجام دهد.

3.می‌تواند یک درآمد دلخواه و مشخص را برای خود تعیین کند و در هر ماه با توجه به نیاز شخصی خود، درخواست پروژه و انجام کار دهد.

4. نیاز به رفت و آمد به محل کار ندارند

5.زمان انجام کار برایشان انعطاف‌پذیر است

6.عوامل مزاحم برای‌شان وجود ندارد

کدام مشاغل برای دورکاری مناسب اند؟

اما هر شغلی را نمی شود به صورت دورکاری انجام داد. طبیعتا شغل هایی که نیاز به حضور فیزیکی افراد دارند را نمی توان به صورت دورکاری به انجام رساند.

اما مشاغل بسیاری وجود دارند که زمینه تبدیل شدن به دورکاری را دارند. به طور کلی شغل هایی که شرایط زیر را داشته باشند مناسب دورکاری اند.

ــ به شکل فردی قابل انجام باشند. وقتی شغلی را می شود به صورت یک نفره انجام داد در صورتی که فیزیکی نباشد می شود در هر محیطی غیر از اداره هم به انجام رساند. مثل ترجمه کتاب یا مقاله

ــ به بازرسی و نظارت مستمر یا آموزش نیازی نباشد. مشاغلی وجود دارند که به طور معمول از طرف مدیران یا سازمانها مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرند و یا انکه نیاز به آموزش مهارتهایی در طول روز دارند اینگونه شغل ها را نمی شود به صورت دورکاری انجام داد.

ــ به مکان و زمان وابسته نباشد. شغل هایی مثل نویسندگی وبلاگ یا برنامه نویسی که نیازمند مکان و زمان خاصی نیستند نمونه خوبی برای دورکاری اند.

ــ نیاز به ارتباطمستقیم و فیزیکی با مشتری نداشته باشد. برای نمونه میشود یک طرح گرافیکی را به صورت آنلاین به مشتری فروخت اما فروشنده سوپر مارکت نمیتواند غیر حضوری چنین کاری انجام دهد.

ــ از طریق اینترنت قابل انجام باشند. معمولا هر شغلی که برای انجامش نیاز به ارتباط اینترنتی دارید در دسته کسب و کارهای دورکاری قرار می گیرند. به جز موارد خاصی که خدماتی عمومی چون پست بانک ها یا پلیس +۱۰ ارائه می دهند.

به طور خلاصه مشاغل دورکاری باید ارای ویژگی های زیر باشند:

  • کارهایی که برای دورکاری انتخاب می شوند، می بایست نتیجه محور باشند. یعنی؛ پس از پایان ایام دورکاری، محصول کار، قابل مشاهده و ارزیابی باشد.
  • کارهایی مناسب دورکاری هستند که کمتر"زمان محور" باشند.
  • فرآیند پردازش اطلاعات در این گروه از کارها از اهمیت خاصی برخوردار باشد.
  • انجام این کارها، نیازی به ارتباط رو در روی کارمند با مخاطبان و ذینفعان نداشته باشد.
  • کارمند باید بتواند به تنهایی کار و وظیفه محوله برای دورکاری را راهبری و اجرا نماید.

 

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

معماری4

 

معماری اسلامی چیست؟

معماری

معماری اسلامی علاوه بر زیبایی ظاهری، باطنی عمیق و انسانی دارد و عناصر آن از بدنه و اجزاء گرفته تا فضاهای سرپوشیده داخلی و فضای سرسبز خارجی، حضور انسان را به عنوان اولین موضوع قابل توجه، در نظر گرفته است. در معماری اسلامی، کف با الهام از بستر طبیعت، هموار و مسطح می باشد و سقف، با الهام از آسمان، لایتناهی طراحی می شود.

وجود سردر یا ایوارن ورودی که برای ورود انسان طراحی می شود، اهمیت انسان را در مقابل بنا صدچندان می سازد. مولفه هایی مانند اصول هندسی و هنهای ابداعی برگرفته از اندیشه های معنوی، معماری اسلامی را از دیگر سبک و سیاق ها متفاوت می سازد.

معماری اسلامی نه تنها در اماکن دینی مانند مساجد مورد استفاده قرار می گرفت، در مدارس، قصرها، خانه ها و حمام ها نیز کاربردی بود. مقیاس های ریاضیات و هندسه یکی از ارکان اصلی معماری اسلامی بوده است. یکی از ویژگی های بارز معماری اسلامی، تزئینات بوده است که مسجد النبی یکی از بناهایی است که به وضوح بیانگر این ویژگی می باشد. کلام الهی، اشعار عارفانه، نقوش و بافت های هندسی در رنگ های متنوع و مناسب، از جمله این تزئینات می باشد. در معماری اسلامی از ساختن هر چیز بیهوده و غیرمفید، به شدت پرهیز شده است.

وحدت و تنوع از بارزترین ویژگی های معماری اسلامی می باشند. با وجود تنوع و تفاوتی که در بناهای سبک معماری اسلامی در نقاط مختلف جهان وجود دارد که شاید علت اصلی آن شرایط اقلیمی متفاوت و وجود مصالح متفاوت در دسترس می باشد، اما هویت اسلامی از ویژگی مشترک همه این بناها می باشد.

مصالح ساختمانی استفاده شده در معماری اسلامی ایرانی

کاشی: استفاده از کاشی در بناها به دوره سلجوقی بر می گردد که در دوران تیموری و صفوی، به اوج خود رسید. استفاده از کاشی ها به شیوه های متفاوت و در رنگ های مختلف، به عنوان یکی از عوامل تزئین بنا به حساب می آمد. از کاشی ها در مناره ها، محراب و … استفاده می شد.

سنگ: در معماری اسلامی، از سنگ های سیاه، سنگ آهک و سنگگ مرمر در شالوده، بدنه، کف بنا و در جهت تزئین بنا استفاده می شده است.

گچ: گچ، به علت ارزان قیمت بودن و زود سفت شدن، کاربرد زیادی در معماری داشته و برای آراستن سطوح داخل بناها، نوشتن کتیبه ها، تزئین بناها و … از آن استفاده می شده است.

خشت: خشت یکی از مصالح معمول در دوره اسلامی می باشد که یا تمامی بنا یا بخشی از دیوار را از خشت می ساختند، منتهی به علت مقاوت پایین در برابر باد و باران و برف، بناهای خشتی زیادی از گذشته باقی نمانده است.

شیشه: شیشه های رنگارنگ به رنگ های سرخ، آبی، بنفش و سبز برای تأمین روشنایی و تزئین در و پنجره ها مورد استفاده قرار می گرفته است.

چوب: از چوب برای ساخت در، پنجره، ستون ها، تیر سقف و چهارچوب استفاده می شده که در گیلان و مازندران رواج بیشتری داشته است.

بناهای معماری اسلامی ایران

معماری

 

 

معماری ایرانی را در دوره اسلامی پیش از دوره معاصر به چهار سبک خراسانی، رازی، آذری و اصفهانی تقسیم می کنند. نمونه بناهای معماری اسلامی ایران در شیوه خراسانی عبارت است از مسجد جامع فهرج، مسجد تاریخانه دامغان، مسجد قدیم عزآباد یزد در نزدیکی رکن‌آباد یزد، توران پشت یزد، اصل مسجد جامع اصفهان، مسجد جامع یزد، مسجد جامع ابرقو، مسجد جامع نائین، مسجد جامع میبد، مسجد جامع اردستان، مسجد جامع نیریز. نمونه بناهای معماری اسلامی ایران در شیوه رازی عبارت است از گنبد خواجه نظام‌الملک،‌ گنبد تاج‌الملک،مسجد جامع نائین،‌ مقبره امیر اسماعیل سامانی در بخارا، گنبد قابوس، مسجد جامع اردستان، مسجد جامع گلپایگان.

شاخصه های آثار معماری اسلامی

معماری

گنبدهای بزرگ و مناره ها,حیاط های بزرگ که با سالن نمازخانه ی مرکزی ادغام شدند,کاربرد نقوش هندسی: در این نقوش علاقه مندی به تکرار، تعادل، تقارن و تداوم دیده شده است.ترکیب هندسه با تاثیرات بصری و استفاده از رنگ که تعادل در فضاهای مثبت و منفی ایجاد کرده است,نور,نقوش اسلیمی و آرابسک,کاربرد وسیع خوشنویسی عربی به عنوان عنصر تزئینی,تقارن و آب: در آب و هوای گرم شهرهای اسلامی، آب در حیاط خلوت ها و آبنماها نه تنها در خنک کردن فضا نقش اساسی داشته بلکه تاکیدی بر روی محور بصری در معماری اسلامی است,محراب در داخل مسجد برای نشان دادن مکان معبه,استفاده از رنگ های روشن,تمرکز بر فضای داخلی به جای فضای بیرونی.

تاریخچه معماری اسلامی جهان

معماری

میراث معماری اسلامی با تمامی غنا، زیبایی و تنوع شاهدی بر عظمت تمدن اسلامی است. تمدن اسلامی و دستاوردهای معماری، به اوجش بین قرن های هفتم و سیزدهم در برخی از مکان ها رسید از آن جمله اند ترکیه ی مدرن و هندوستان مسلمان که به شکوه خود در دوره ی شکوفایی تمدن اسلام رسیدند. با ظهور بنی امیه، اولین سلسله ی اسلام، در سال ۶۶۱، جهان مسلمان از بخش هایی از آسیای مرکزی تا لیبی مدرن امروزی و تمامی منطقه ای که خاورمیانه است گسترش یافت. از جمله بناهای اسلامی این دوره عبارت است از مسجد دمشق و گنبد بیت المقدس در اورشلیم.

برای دریافت اطلاعات معماری آنلاین مراجعه کنید.

 

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

سایت4

 

سایت داینامیک( Dynamic) یا سایت پویا چیست ؟

سایت

سایت های داینامیک اکثرا نوسط CMS پیاده سازی میشوند.

تعریف سایت پویا

سایت های داینامیک ( Dynamic Website ) که به سایت های پویا نیز معروف هستند، قالبا پنل مدیریتی دارند تا صاحبان این نوع سایت ها بتوانند توسط آن تغییرات در محتوا و قسمت های مختلف سایت بدون دانش برنامه نویسی داشته باشند.

طراحی سایت پویا بیشتر برای سایت هایی کاربرد داره که نیاز به تغییرات مداوم اطلاعات و محتوا داشته باشه و صاحب سایت فکر توسعه و گسترش اون رو در آینده داشته باشه.

هزینه پیاده سازی و طراحی سایت های پویا نسبت به سایت های استاتیک کم تر است اما توجه به این نکته که در آینده هزینه های تغییرات، طراحی مجدد و … دارند، صرفه اقتصادی با طراحی سایت پویا است.

فواید و مزایای سایت های داینامیک

سایت های داینامیک مزایا و ویژگی های خاصی دارند که دلیل اصلی گرایش طراحی سایت به سوی استفاده از این نوع خاص شده است.

در زیر لیست مزایای طراحی سایت به سبک داینامیک را مشاهده می کنید:

  • بدون هزینه به روز رسانی
  • هزینه اصلاح، افزودن، حذف و تغییرات در سایت ندارند
  • دارای پنل مدیریتی سایت برای تغییرات اطلاعات سایت هستند
  • محدودیتی در تعداد صفحات ندارند
  • قابلیت بروز رسانی توسط کاربران مبتدی را دارند
  • قابلیت سئو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر با بروز رسانی های مستمر

معایب طراحی سایت داینامیک

  • زمان زیاد در طراحی سایت های پویا نیاز است
  • نیازمند نگهداری مستمر
  • امنیت کم تر نسبت به سایت های استاتیک

منظور از سایت های نیمه پویا چیست؟

دسته ی دیگری نیز بین سایت های پویا و سایت های استاتیک هستند که به سایت های نیمه پویا شهرت دارند. وب سایت های نیمه پویا مناسب کسانی است که ضرورتی در تغییر اطلاعات و بروزرسانی آن ها ندارند و در عوض ارائه خدمات آن ها برای بینندگان و ارتباط با آن ها از طریق فرم های خاص و یا ارائه خدمات و کالاهای ثابت از طریق سایت محیا می شود.

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

طراحی سایت4


طراحی سایت

چگونه طراح سایت شویم؟

با رونق کسب و کار اینترنتی، افراد زیادی هستند که دوست دارند روزی طراح سایت شوند. امروزه بسیاری از کسب و کارهای سنتی به سمت کسب و کارهای اینترنتی تغییر مسیر می‌دهند که بازار کارهایی مثل طراحی سایت رونق بیشتری می‌یابند. اما چگونه و از کجا باید طراحی وب سایت را شروع کرد؟ آیا هر شخصی می‌تواند در این راه موفق شود؟

۱- آشنایی با کار یک طراح سایت

با کار طراحی سایت و روش‌های کسب درآمد اینترنتی آشنا شوید. پستی بلندی‌های این کار را بشناسید.
باید ببینید آیا واقعاً به کار طراحی علاقه دارید؟ زیرا داشتن علاقه، لازمه‌ی پیشرفت در هر کاری است. راجع به موقعیت شغلی و درآمد آن اطلاعات بیشتری کسب کنید تا با انگیزه‌ی بیشتری شروع کنید.

2- تخصص‌های لازم در طراحی سایت

برای طراحی سایت حداقل یک تیم متشکل از افراد زیر نیاز است. اگر دوست دارید یک طراح وب سایت شوید ابتدا جایگاه خود را در تیم مشخص کنید:
گرافیست سایت: معمولاً ایجاد طرح‌های اولیه‌ی سایت، طراحی اشکال گرافیکی، تصویرسازی ، طراحی لوگو و.. به عهده‌ی گرافیست است که باید فردی خلاق و باانگیزه باشد.
برنامه نویس سمت کاربر (client side): طراحی رابط کاربری یا همان پوسته‌ی سایت (بخشی از سایت که کاربر با آن در ارتباط است) بر عهده‌ی یک برنامه نویس رابط کاربری است که معمولاً از زبان‌های javascript ، html،css استفاده می‌کنند.
برنامه نویس سمت سرور (server side): با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مثل asp.net وphp ارتباط مرورگر با سرور را میسر می‌سازند.

3-مراحل یادگیری طراحی سایت


طراحی سایت

  •  از HTML شروع کنید: html زبان استاندارد طراحی صفحات وب است. کدهای صفحه در نهایت به کدهای html تبدیل شده ،توسط مرورگر نمایش داده می‌شوند. بنابراین اجزای صفحه وب مثل متن، عکس و.. به کمک تگ‌های html در صفحه وب قرار می‌گیرند. در واقع تمامی زبان‌های برنامه‌نویسی برای طراحی سایت، به شکلی به html وابسته هستند.
  • با CSS ادامه دهید: برای اینکه اجزای صفحه وب سایت شما آرایشی به خود بگیرد باید از css استفاده کرد .برای مثال برای اینکه به عنوان نوشته، رنگ و سایز بدهیم نیازمند این زبان خواهیم بود.
  •  با جاوا اسکریپت کار خود را حرفه‌ای جلوه دهید: بعد از اینکه صفحه‌ی وبی طراحی شد برای پویاتر شدن آن به این زبان نیازمندیم.برای مثال اگر بخواهیم صفحه‌‌ای دارای انیمیشنی باشد یا منوی کشویی داشته باشیم از این زبان استفاده می‌کنیم. البته اگر در ابتدای راه هستید یادگیری این زبان الزامی نیست. می‌توانید به سراغ یادگیری یک زبان سمت سرور بروید و در فرصت مناسب به یادگیری این زبان بپردازید.
  • یک زبان برنامه نویسی سمت سرور بیاموزید: به کمک زبان سمت سرور اطلاعات بین مرورگر و سرور تبادل می‌شود برای مثال برای ثبت اطلاعات کاربر در دیتابیس از زبان سمت سرور استفاده می‌شود. در این میان PHP و ASP.NET دو زبان قدرتمند و محبوب در این زمینه هستند که باید بعد از شناخت کامل، یکی از این دو را برای یادگیری انتخاب کنید. ما بنا به دلایلی همچون محبوبیت، سهولت یادگیری، متن باز بودن و… زبان php را به شما معرفی می‌کنیم.

5- مدت زمان یادگیری طراحی سایت چقدر است؟

پاسخ این سؤال کاملاً وابسته به عواملی مثل سطح تلاش شما، مدت زمانی که برای این کار می‌گذارید، راه یادگیری و… می‌باشد. اما معمولاً در بهترین حالت برای طی کردن این پروسه به صورت کامل، حداقل ۳ ماه زمان لازم است. اگر در ابتدای راه هستید نگران نباشید نیازی نیست شما به‌صورت یک‌جا و فشرده تمام موارد فوق را یاد بگیرید. می‌توانید یادگیری را برای مدتی به HTML و CSS محدود کنید و در زمینه‌ی برنامه نویسی سمت کاربر فعالیت کنید.

 

 

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

دیجیتال مارکتینگ3


دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ: این شیوه بازاریابی نوین تکیه بر ظرفیت‌های دیجیتال با محوریت «اینترنت» مدنظر است. این رویکرد به معرفی محصولات و پیش‌برد فروش از طریق فضای دیجیتال اصرار دارد.

دیجیتال مارکتینگ با منطبق ساختن خود با اصول مارکتینگ و استفاده از رویکردهای مختلف، کاربردپذیری آن‌ها را با زندگی مجازی مشتریان در عرصه وب و اینترنت ممکن کرده ،تجارت،کسب‌وکار و مبادله را با سرعتی برق‌آسا به عرصه اینترنت کشانده است.

در حقیقت digital marketing معرفی و پیشبرد فروش محصولات و برند از طریق یک یا چند رسانه الکترونیکی است.

از مهم ترین ویژگی digital marketing توانایی سنجش اثربخشی،بازده کمپین های تبلیغاتی و ارزان بودن آن می باشد. همچنین دیجیتال مارکتینگ با انواع مقیاس‌های کسب وکار کوچک و بزرگ سازگار است. در حقیقت از یک جوان جویای نام با سرمایه چند میلیونی تا یک کسب وکار چند صد میلیاردی مانند اپل می‌توانند از ظرفیت‌های دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند.

تفاوت بازاریابی کلاسیک (آفلاین) با بازاریابی دیجیتال چیست؟


دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی کلاسیک را «تسهیل‌گری» برای پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی می‌دانند ،آن را به عنوان علمی که به بررسی نیازهای مشتری،حتی ایجاد نیاز خاصی می‌پردازد ، بعد با معرفی و عرضه یک محصول، آن نیاز را تامین می‌کند، معرفی می‌کنند.تفاوت بازاریابی کلاسیک و دیجیتال هم ماهوی و هم ابزاریست، بازاریابی جاذبه‌ای و بازاریابی محتوا مشخصا از دل بازاریابی دیجیتال برخواسته‌اند ،ابزارها و کانال‌های دیجیتال مارکتینگ، صرفا به همین حوزه تعلق دارند.

از نگاهی دیگر نسبت «بازاریابی دیجیتال» به «بازاریابی کلاسیک» نسبت «موبایل» به «تلفن ثابت» است. در ابتدا موبایل وسیله ای جانبی و حتی اضافی نسبت به «تلفن ثابت» تلقی می‌شد. با این حال با رشد تکنولوژی موبایل و آشکار شدن ظرفیت‌های حقیقی این ابزار، موبایل نه تنها تلفن ثابت، بلکه مدل ذهنی افراد و سبک زندگی آنها را هم تغییر داد و اکنون به نظر می‌رسد، این تلفن ثابت است که در برابر موبایل وسیله ای جانبی و اضافه به نظر می‌رسد.
پیش بینی ما این است که ظرف چند سال آینده واژه «مارکتینگ» جای واژه «دیجیتال مارکتینگ» را بگیرد،

به این معنا که digital marketing آنقدر جایگاه خود را مستحکم و تحمیل کند که واژه «مارکتینگ» و بار معنایی،هویت و تعریف آن را از آن خود کند،مثلا وقتی می‌گوییم «مارکتینگ» انگار منظورمان همان «دیجیتال مارکتینگ» است؛ چنان‌که وقتی می‌گوییم «تلفن» منظورمان همان «موبایل» است ، نه تلفن ثابت!
فضای دیجیتال مارکتینگ، فضایی منعطف‌تر، خلاقانه‌تری داشته ،به خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک با بودجه تبلیغاتی اندک فضای نفس کشیدن فراهم می‌کند.

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

ُسئو3

 


سئو

 

تعریف سئو

کلمه سئو SEO برگرفته از Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و

شامل تکنیک‌های است که باعث می شود به افرادی که به دنبال محصول یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل هستند معرفی شوید.

قرار گرفتن نام سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERPs) بسیار ارزشمند است ، در واقع این یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان است.

این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود.
با توجه به اینکه این ترافیک از طریق جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما بدست آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری بسیار بالا است.

چندنکته درمورد سئو

مردم جهان روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند.

هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند.

کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما می‌شود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفته‌اید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینه‌ی کمتری خواهد داشت.

جستجو بر روی موبایل طی سال‌های اخیر همواره روندی افزایشی داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبایل از سرچ دسکتاپ بیشتر شده است. همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است.

هدف سئو سایت چیست و چرا سئو مهم است ؟

در بازار رقابتی امروز سئو مهم‌تر از همیشه خودنمایی می کند. میلیون‌ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند. بنابراین به وضوح روشن است اگر صاحب یک وبلاگ ، سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید سئو می‌تواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان شود.

لینک بیلدینگ (Link Building)

لینک بیلدینگ به معنای ارائه راهکارهای جهت دریافت لینک از دیگر سایت‌ها است. لینک بیلدینگ محبوب‌ترین و تاثیر گذارترین عامل رتبه بندی در بهینه سازی خارجی به شمار می‌رود.

یکی از بهترین روش‌های دریافت لینک تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند است.

به عنوان مثال هر کسی دوست دارد می تواند این مقاله را در شبکه‌های اجتماعی با دوستان خود به اشتراک بگذارد یا از وبلاگ و سایت خود به این مقاله و منبع لینک بدهد، درواقع با این‌کار به موتورهای جستجو می‌گویم این صفحه دارای اطلاعات معتبر و مفید است. از روش‌های دیگر میتوان موارد زیر را نام برد :

  • وبلاگ نویسی
  • کامنت گذاری در سایت‌ها
  • ارسال پست در انجمن‌ها
  • ثبت سایت در دایرکتوری‌
  • شرکت در سایت‌های پرسش و پاسخ
  • و…

 

 

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • زهرا شریفی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • زهرا شریفی